DCS BARTÓK BY HIFISTUDIOEVEREST

dCS Bartók je elegantní a sofistikované řešení pro přehrávání digitálního zvuku v jednom jediném zařízení

Jeho název mluví za vše. „Bartók“ dokonale vyjadřuje pocit luxusu a vytříbenosti, který zcela jistě vlastní tento D/A převodník se sluchátkovým zesilovačem od společnosti dCS. Stejně jako ostatní produkty dCS je i Bartók (pozn. dále jen Bartok) pojmenován po klasickém skladateli – v tomto případě po maďarském skladateli 20. století, který je asi nejvíce známý díky svému Koncertu pro orchestr. Bartok zemřel v roce 1945, byl tedy relativně moderním skladatelem, a proto je nazýván „modernistou“ produktové řady dCS. Přesto technologie a funkce, které stojí za dCS Bartok, nebyly za Bartokova života zdaleka na obzoru.

Model dCS Bartok je jediná komponenta sestávající z D/A převodníku s upsamplingem, předzesilovače, hudebního streameru a volitelného sluchátkového zesilovače. Původně byl navržen jako D/A převodník s předzesilovačem ve dvoukanálovém systému, ale společnost dCS se rozhodla nabídnout možnost sluchátkového zesilovače kvůli flexibilitě. Bartok stojí 569.990,-Kč bez sluchátkového zesilovače a cca 640.000,-Kč se sluchátkovým zesilovačem. Ačkoli je Bartok nejlevnějším produktem z řady dCS, jedná se o vysoce kvalitní a funkční komponentu pro náročné audiofily. Bartok je vybaven nejnovějšími generacemi technologií systémů dCS Vivaldi a Rossini, včetně vlastního převodníku dCS Ring DAC™, platformy digitálního zpracování a architektury taktování. 

Bartok umožňuje přehrávat hudbu ze streamovacích služeb, osobních audio zařízení, zařízení Apple prostřednictvím AirPlay a paměťových zařízení. Je to ideální řešení pro ty, kteří poslouchají hudbu z různých zdrojů. Streamovací rozhraní podporuje všechny hlavní bezztrátové kodeky a také DSD v nativním formátu a formátu DoP. Síťové rozhraní dokáže provádět úplné dekódování a vykreslování MQA™. Přehrávání se spravuje prostřednictvím aplikace Mosaic (iOS a Android) nebo máte možnost použít Roon.

DCS BARTOK FRON BY HIFISTUDIOEVEREST
DCS BARTOK ALL IN

dCS BARTÓK – MATERIÁLY A KVALITA PROVEDENÍ

Bartok vychází designově z oceňované řady Rossini společnosti dCS. Je k dispozici v černé nebo stříbrné barvě a vyznačuje se elegantní, minimalistickou estetikou. Je vyroben z leteckého obráběného hliníku s vnitřními akustickými tlumicími panely, které snižují mechanické vibrace a magnetické efekty, jež narušují zvuk. Je použita vícestupňová regulace napájení se dvěma síťovými transformátory, které izolují obvody D/A převodníku od sluchátkového zesilovače.

Fyzicky zabírá Bartok poměrně dost místa. Měří 44,4cm, na výšku má 11,5cm a hluboký je 43cm. Váží 16,7kg . Esteticky je na pohled velice elegantní a kvalitní.

Přední panel je sice velký, ale působí čistě a neokoukaně. Je na něm obrazovka s vysokým rozlišením, několik tlačítek (napájení, nabídka, filtr, vstup, výstup a ztlumení), dva vstupy pro sluchátka (4pólový symetrický XLR a 6,3mm [1/4palcový] RCA) a malý knoflík hlasitosti. Poznamenávám velikost knoflíku hlasitosti, protože se zdá být v porovnání s velikostí přístroje nepřiměřeně malý.

Zadní panel zařízení Bartoku obsahuje přípojky pro symetrické a nesymetrické analogové zvukové výstupy a také vstupy S/PDIF (koaxiální a TOSLINK), AES a USB pro připojení k počítači a/nebo naformátovanému flash disku nebo jednotce NAS. K dispozici jsou také konektory Ethernet a IEC a konektory pro přidání externích hlavních hodin, pokud se tak rozhodnete.

KLÍČOVÉ FUNKCE

  • Nejnovější generace platformy digitálního zpracování dCS přináší nejmodernější zpracování signálu a flexibilitu
  • Osazený převodník dCS Ring DAC, který se používá v systému digitálního přehrávání dCS Vivaldi
  • Vysoce kvalitní streamování z TIDAL, Qobuz, Deezer a internetových rádií prostřednictvím aplikace dCS Mosaic Control
  • Kompatibilní s Roon Ready, AirPlay, Spotify Connect a UPnP
  • Digitální zvukové vstupy USB, AES, Dual AES a S/PDIF
  • Sluchátkový zesilovač se symetrickými a nesymetrickými výstupy, vhodný pro sluchátka s vysokou i nízkou impedancí
  • Přijímá šifrovaná data SACD z dCS Transports prostřednictvím vstupů Dual AES.
  • Konstrukce s převzorkováním a přepínatelným převzorkováním DSD; uživatelsky volitelné filtry PCM a DSD
  • Vícestupňová konstrukce převzorkování DXD s přepínatelným převzorkováním DSD; uživatelsky volitelné filtry PCM a DSD
  • Systém automatického taktování zlepšuje snadnost použití a minimalizuje jitter
  • Vícestupňová regulace napájení a dva síťové transformátory pro oddělení sekce DAC od sluchátkového zesilovače
  • Skvělou vlastností modelu Bartok je jeho flexibilní, „budoucnosti odolná“ konstrukce: Stejně jako u všech produktů dCS lze firmware Bartok snadno aktualizovat prostřednictvím CD, USB nebo nového automatického stahování a aktualizace. To umožňuje společnosti dCS přidávat nové funkce a zlepšovat výkon zařízení Bartok po celou dobu jeho životnosti.
DCS HEADPHONE AMPLIFIER

dCS Bartók – TO JE ZÁŽITEK I Z POSLECHU DO SLUCHÁTEK

Používání sluchátek je jednoduché: stačí připojit vybraný pár, přepnout linkový výstup a nastavit úroveň hlasitosti pomocí ovladače hlasitosti nebo ovládací aplikace Mosaic (není potřeba samostatný předzesilovač). Díky možnosti výběru ze čtyř nastavitelných stupňů zesílení můžete jeho výkon přizpůsobit svému nastavení a zajistit tak optimální zvuk v široké škále systémů. Vedle průlomového zesilovače je sluchátkový převodník vybaven jedinečnou platformou zpracování, která nově představuje způsob optimalizace zvuku pro sluchátka. Expanse je volitelná funkce, kterou lze zapojit u široké škály stereofonních nahrávek a zajistit tak zvýšený pocit realističnosti a větší pocit prostoru a hloubky. – dCS Audio

Vzhledem k tomu, že stále více audiofilů poslouchá přes sluchátka, je skvělé, že se společnost dCS rozhodla k modelu Bartok nabídnout volitelný sluchátkový zesilovač. Tento sluchátkový koncový stupeň třídy A využívá plně diskrétní tranzistorovou konstrukci spolu s vlastním vyhrazeným napájením. Sluchátkový zesilovač je vlastní konstrukce, která funguje velmi dobře se sluchátky s vysokou i nízkou impedancí ve vyváženém i nevyváženém formátu. Všechny výstupy lze nastavit na jednu ze čtyř maximálních úrovní pro zvýšení kompatibility systému. Má vyhrazené napájení pro analogové a digitální zpracování (izolované od sekce D/A převodníku). Díky patentované technologii Expanse společnosti dCS se zážitek ze sluchátek přiblíží zážitku ze studia. Její jedinečná metoda zpracování replikuje efekty studiového poslechu, kdy se zvuk promítá do prostoru kolem nás, nikoli do našich hlav, aniž by se změnil dozvuk v nahrávce nebo ovlivnil výkon systému.

dCS Expanse: Přehodnocení zážitku ze sluchátek
Když posloucháme hudbu ve sluchátkách, zvuk se promítá dovnitř naší hlavy, kde tvoří oblouk mezi oběma ušima. Zvuky z levého kanálu stereofonní nahrávky jsou vysílány do našeho levého ucha a zvuky z pravého kanálu jsou vysílány do pravého ucha. Poslech z reproduktorů je jiný, protože zvuk se promítá do místnosti kolem nás, kde se odráží od různých povrchů, než dorazí k našim uším. Signál z každého reproduktoru je také slyšet oběma ušima. V soustavě reproduktorů hraje dozvuk, který vzniká odrazem zvuku od povrchů, zásadní roli při identifikaci místa v obraze, odkud konkrétní zvuk přichází.

Absence těchto prostorových signálů může u posluchačů ve sluchátkách způsobit, že zvuková krajina působí nepřirozeně. V závislosti na tom, jak byla nahrávka smíchána nebo vyrobena, se může stát, že se nám bude zdát, jako by zvuky vycházely z naší hlavy nebo přímo z jednoho ucha. U některých posluchačů to může způsobit únavu při dlouhém poslechu. Tento problém se snaží řešit různé technologie, včetně techniky známé jako crossfeed, která spočívá v míchání zvuku z levého a pravého kanálu stereofonní nahrávky, aby se simuloval efekt zvuku z každého kanálu přicházejícího k oběma uším. Z našeho výzkumu jsme však zjistili, že většina existujících postupů je realizována na úkor dozvuku.

Systém Expanse používá vícestupňovou metodu zpracování, která napodobuje účinky stereofonního poslechu – kdy se zvuk promítá do místnosti kolem nás, nikoli do našich hlav, aniž by došlo k poškození nebo změně dozvuku nebo ovlivnění výkonu systému. Toho je dosaženo rozšířením zvukových signálů před fází crossfeed. Expanse také zpožďuje dodávku crossfeed signálů, aby se obnovil efekt levého a pravého zvukového signálu, které přicházejí k našim uším v různých časech. Tyto metody společně pomáhají přiblížit zážitek ze sluchátek monitoringu reproduktorů a zároveň zachovat jedinečný zvuk a charakter systému a vlastních sluchátek posluchače.

V dalším stupni optimalizace využívá systém Expanse rozsáhlou škálu dat pro vyrovnávání zvuku a simulaci účinků zvuků odrážejících se od našich těl včetně hlavy, trupu nebo uší, aniž by používal metody, které by upřednostňovaly jednu konkrétní sadu fyzikálních vlastností před jinou. Tato technika umožňuje společnosti dCS obnovit původní zvukovou krajinu v nahrávce a zároveň zachovat jedinečný tón a barvu zvuku představení. Vzhledem k tomu, že účinky optimalizace sluchátek závisí na tom, jak je nahrávka smíchána nebo vyrobena, není systém Expanse vhodný pro všechny typy hudby, ale při použití se správnou skladbou, jako jsou ty, které jsou uvedeny v playlistu Expanse, může poskytnout zvýšený pocit prostoru a hloubky a přirozenější a pohlcující zvukovou krajinu.

OVLÁDACÍ APLIKACE MOSAIC

Mosaic je vlastní software společnosti dCS, který umožňuje procházet a přehrávat hudbu z jakéhokoli zařízení se systémem iOS nebo Android. Aplikace Mosaic se skládá ze tří prvků:

  • dCS Mosaic je název pro funkce streamování zvuku a síťového ovládání produktů dCS.
  • dCS Mosaic Control je název softwarové aplikace pro iOS a Android pro správu hudby a ovládání produktů.
  • dCS Mosaic Processor je fyzická hardwarová součást a související software, který je nainstalován v produktu dCS a zajišťuje funkci streamování.

Mosaic sdružuje zvuk z více zdrojů do jediného jednotného rozhraní, což usnadňuje přehrávání z více zdrojů. Pomocí nástroje Mosaic můžete přizpůsobit nastavení zařízení dCS. Mosaic má také rozšířenou funkci streamování, která umožňuje streamovat pomocí služeb TIDAL, Qobuz, Deezer nebo internetových rádií. Můžete také používat službu Spotify prostřednictvím aplikace Spotify Connect.

Pokud nyní nechcete používat Mosaic ke streamování TIDAL nebo Qobuz, máte také možnost použít Roon. Proč byste se mohli rozhodnout pro Roon místo Mosaicu? Záleží na uživatelském komfortu. Mosaic je spíše minimalistický přístup. Například při vyvolání Qobuzu v Mosaicu se mi zobrazí jen holá obrazovka bez nepořádku. Roon poskytuje více kurátorského zážitku s množstvím bohatých metadat včetně rozsáhlých životopisů, návrhů hudby, vizuálních prvků a mnoha dalších. Když vyvolám domovskou obrazovku Roon, přivítají mě statistiky, nedávné aktivity, návrhy, seznamy skladeb a další informace. Když kliknu na skladbu, zobrazí se mi přímo na místě spousta informací včetně recenze alba. Některé z těchto informací jsou nyní k dispozici v aplikaci Mosaic, ale musíte na ně kliknout. Při použití Qobuz jsem například kliknul na tři svislé tečky, které se zobrazují vedle každého seznamu skladeb. Odtud se dostanete k informacím o interpretovi, skladbě a albu. Můžete také přejít na album nebo interpreta, přidat skladbu do seznamu skladeb nebo do fronty nebo ji přímo přehrát. Skvělou vlastností aplikace Mosaic je, že se jedná o vlastní kód vyvinutý společností dCS, který lze časem aktualizovat a vylepšovat. Ani Roon, ani Mosaic nejsou lepší volbou; vše záleží na preferencích uživatele. A je skvělé mít možnost používat obě varianty.

dCS RING DAC – D/A PŘEVODNÍK

„Ring DAC je patentovaný systém převodu digitálního signálu na analogový, který je základem všech produktů dCS. Je navržen jako žádný jiný převodník DAC a využívá kombinaci výkonného hardwaru a důmyslného softwaru, aby poskytl transcendentální zážitek, v němž jsou vyřešeny všechny aspekty zvuku, od nejjemnějších hudebních detailů až po smysl pro čas a harmonický pohyb. Díky své jedinečné architektuře a ultraširokému pásmu dokáže snadno zpracovat i ty nejnáročnější nahrávky a zároveň minimalizovat chyby a odchylky signálu, které mohou vést ke zkreslení. Výsledek? Výkon, který je bezkonkurenční svou přesností, hloubkou, rozsahem a věrností hudbě.“ – dCS

Srdcem a duší přehrávače dCS Bartok je patentovaný převodník Ring DAC společnosti dCS. dCS vyrábí své převodníky Ring DAC od základu; neexistují žádné hotové čipy DAC. Jak pravděpodobně víte, digitálně-analogový převod je základem toho, abychom si mohli vychutnat digitální zvuk. Zvuk je analogový. Když se zvuk nebo hudba nahrává, převádí se na digitální soubory, které lze uložit do zařízení. Aby bylo možné tuto hudbu přehrát, je třeba ji převést zpět na analogovou. K tomu slouží převodník DAC. Převodník DAC převádí digitální zvuk na analogové napětí, které se používá k pohonu sluchátek nebo reproduktorů.

Digitální zvuk je uložen v binárním formátu (1 a 0) jako série „vzorků“. Počet po sobě jdoucích binárních číslic, které se používají k reprezentaci původní zvukové vlny, se nazývá bitová hloubka. Například 16bitový zvuk (jako na CD) má 16 po sobě jdoucích binárních číslic, všechny buď 1, nebo 0. Převodník D/A musí tato binární čísla převést na analogové napětí – to je to, co pohání vaše sluchátka nebo reproduktory, aby vydávaly zvuk. D/A převodník to provádí pomocí řady zdrojů proudu – elektronických součástek, z nichž každá generuje určité množství analogového napětí.

V jednom typu převodníku DAC, který se nazývá žebříčkový převodník Bartok DAC, pracuje vždy jeden zdroj proudu výhradně pro jeden z digitálních zvukových bitů. Představte si to takto: Jeden zdroj proudu bude vždy sledovat to, co dělá první bit digitálního zvukového signálu, a tak dále pro tolik zdrojů proudu, kolik je potřeba. S přibývajícími proudovými zdroji se množství energie, které musí generovat, stále zmenšuje. Pokud se podíváte na schéma tohoto procesu, bude připomínat žebřík. Existují dva typy žebříkových převodníků: binární vážené a R-2R. S žebříkovými převodníky D/A jsou však spojeny určité problémy. Odpory (stejně jako všechny elektronické součástky) mají ve svých hodnotách prvek chyby. U rezistorů použitých v žebříčkovém D/A převodníku může být proud generovaný danou částí D/A převodníku nižší nebo vyšší, než je potřeba. Tato skutečnost a další problém žebříkových D/A převodníků, který se nazývá zkreslení nulového bodu, vede u žebříkových D/A převodníků k lineárnímu zkreslení.

Ring DAC od dCS se snaží odstranit problémy, které jsou vlastní žebříkovým převodníkům

Ring DAC využívá síť FPGA (field programmable gate arrays), na které běží proprietární software dCS, který provádí digitálně-analogovou konverzi i digitální filtraci. U kruhového převodníku je třeba zmínit několik věcí, kterými se liší od žebříčkového převodníku. Klíčovým bodem je, že žebříčkový převodník odstraňuje vazbu mezi původním signálem a chybami fyzických hodnot odporů spojených s konkrétními hodnotami vzorků.

  • Ring DAC používá zdroje proudu o stejné hodnotě
  • RING DAC nepoužívá pro stejný bit pokaždé stejný zdroj proudu

Jednou z klíčových výhod převodníku Ring DAC je možnost jeho aktualizace prostřednictvím aktualizací firmwaru. Na rozdíl od převodníku Ring DAC v modelech Vivaldi a Rossini používá převodník v modelu Bartok dvojitý zdroj napájení, z nichž jeden napájí sluchátkový zesilovač.

Převodník Ring DAC je standardně vybaven převzorkováním DXD a jeho vícestupňová konstrukce převzorkování nabízí volitelné převzorkování DSD plus rozsáhlý výběr filtrů DSP podle individuálního vkusu a výběru hudby. K dispozici máte čtyři filtry s obsahem DSD a šest filtrů s obsahem PCM. Hrál jsem si s filtrováním PCM a zjistil jsem, že rozdíly jsou jemné, přičemž filtr 4 nabízí znatelné zvýšení vřelosti a plnosti zvuku.

DIGITÁLNÍ ČASOVÁNÍ

„Náš průkopnický přístup k taktování zajišťuje, že všechny systémy dCS jsou synchronizovány s přesným a stabilním referenčním zdrojem, který stanovuje světové standardy přesnosti a kontroly jitteru. Absolutní přesnost systému dCS zajišťuje, že se během fáze převodu neztratí žádné jemné časové nebo prostorové náznaky, což poskytuje realistický a trojrozměrný zvuk.“ – dCS

Společnost dCS je průkopníkem v používání externích hodin v digitálních zvukových systémech a jako základ svých taktovacích systémů používá křemenné krystalové oscilátory. Bartok obsahuje architekturu taktování z hlavních hodin dCS Vivaldi. V audio systémech s více jednotkami pomáhají externí hodiny zajistit, aby všechny komponenty, jako jsou převodníky D/A a streamery, pracovaly synchronizovaně. To je důležité pro snížení výskytu jitteru. Jitter označuje časové zkreslení při přehrávání digitálního zvukového signálu, které může výrazně zhoršit kvalitu zvuku. V digitálním světě vše pracuje se vzorkovací frekvencí; tak často se pořizují „snímky“ bitů digitální informace. Například v případě převodníku D/A je jedním z jeho hlavních úkolů převádět digitální zvukové vzorky na analogové signály. Načasování tohoto procesu je klíčové pro zajištění toho, aby zvuk, který slyšíme, byl přesnou reprezentací hudební události. Pokud zvukové signály nejsou převodníkem DAC převedeny ve správný okamžik, získáte uměle zkreslenou verzi hudby.

Pokud používáte více zvukových zařízení, která zpracovávají stejný zvuk, potřebujete něco, co zajistí synchronizaci přehrávání bez ohledu na vzorkovací frekvenci. Tím něčím jsou hlavní hodiny. Ačkoli převodník DAC v zařízení Bartok lze nakonfigurovat tak, aby fungoval jako hlavní hodiny, testy ukázaly, že neexistuje žádná náhrada za vyhrazené hodiny. Externí hlavní hodiny umožňují společnosti dCS izolovat citlivé obvody hodin od ostatních obvodů v systému a zajistit, aby signály hodin nebyly ovlivněny přeslechy (elektromagnetickým únikem), fyzickým pohybem (například při otáčení disku) nebo rušením napájení (k němuž může dojít, když je více obvodů napájeno stejným zdrojem). S hlavními hodinami jsou vylepšeny všechny aspekty zvuku, od detailů a zobrazování až po rytmické pohyby a plynulost.

Nyní máte možnost přidat k zařízení Bartok externí hodiny Vivaldi (nebo jiné). To je osobní i finanční rozhodnutí, ale neoficiální důkazy ukazují na výrazný nárůst kvality zvuku u převodníku, který je obecně považován za špičkový.

KVALITA REPRODUKCE dCS Bartók

„No, nemáte někdy pocit, že ten příběh je až příliš [zatraceně] reálný a v přítomném čase? Nebo že jsou všichni na jevišti a vám se zdá, že jste jediný člověk, který sedí v publiku?“

Jethro Tull, „Skating Away on the Thin Ice of a New Day“ (Bruslení na tenkém ledě nového dne)

Tento citát od Jethro Tull pochází z písně, kterou jsem použil při většině testů s Bartokem (a mnoha dalších produktů, které testuji). Považuji ji za obzvláště vhodnou pro Bartok, protože při poslechu budete mít pocit, že nejste uvězněni v publiku, ale že jste na jevišti se svými oblíbenými interprety.

Kdyby „realismus“ byla vlastnost, kterou lze zachytit, zabalit a prodat, Bartok by byl tou nádobou. Samozřejmě, že „realismu“ se u digitálních nahrávek dosahuje postupně. Většina špičkových audio produktů poskytuje realistický zvuk. Můžete si myslet, že jste slyšeli „ten pravý“, a pak uslyšíte něco jiného, co zní ještě realističtěji. Bartok je „ještě více“. Úroveň realističnosti je taková, že by mohl znít dokonce „příliš realisticky“, pokud to vůbec lze takto nazvat. (A jestli to něco je, tak to rozhodně není špatně, ne?).

Podpis Bartoka se přiklání k analytičnosti, ale není sterilní. Má v sobě jakousi přirozenou muzikálnost. Zvuk je ostrý, čistý, pohlcující, dynamický, silný a bohatý na detaily. Mluvím o vrstvení detailů. Odhalují se jemnosti, vyvolávají se emoce. Výšky jsou vzdušné a sladké, středy jsou pohlcující a přítomné a basy jsou čisté, hluboké a robustní. Pokud některá frekvence vytěsňovala nebo dominovala ostatním, neslyšel jsem ji.

Při poslechu skladby „Skating Away“ jsem měl pocit, že ji slyším poprvé a ne po dvousté. Začněme úvodní sekvencí, kde Ian Anderson vaří čaj. To mě zasáhlo na zcela nové úrovni bezprostřednosti a realističnosti. Moje mysl nepochybovala o tom, že sedím u malého stolku s ním, zatímco cinká lžičkou o stěnu šálku a chlemtá čerstvě uvařený čaj.

Bartok v této skladbě ukázal své kvality se značnou mírou separace nástrojů, což umožnilo flétně, zvonům, kytaře a dalším nástrojům koexistovat a zářit, aniž by si navzájem překážely. Byla to sluchová rozkoš. Když se kytarové výbuchy střetly s jemnou flétnou, ani jedna neztratila půdu pod nohama. Dnes je těžké popsat realismus jako zvuk; poznáte ho, když ho uslyšíte. Něco se vám v mozku zapne a řekne: „Páni, tohle zní jako flétna, jakou jsem ještě nikdy neslyšel“. A to je zkušenost, kterou jsem měl já. Vokály byly prostě z jiného světa, bohaté na texturu, rozměr a emoce.

Při poslechu Bartókova Houslového koncertu č. 2 jsem byl ohromen čistotou a líbezností zvuku. Housle nehrály jen tóny, ale vyvolávaly v mé mysli obrazy vzdouvajících se saténových pláten, která se zasněně pohupovala. Během nejtišších, střídmých úseků skladby, stejně jako během hlasitějších, agresivnějších částí, udržoval Bartok vše soudržné a dynamicky stabilní, takže jsem nikdy nemusel upravovat knoflík hlasitosti. V této skladbě i ve všech ostatních, které jsem poslouchal, se zvuk velkoryse promítal do obou stran.

Z rozmaru jsem si vyvolal The Final Cut od Pink Floyd, jedno z mých oblíbených alb z minulých let. The Final Cut je poctou Rogera Waterse jeho otci, který zemřel v Rogersově dětství během druhé světové války. Album je plné drásavých písní a niterných vzpomínek, s palčivými vokály, nádhernými melodiemi a tunami realistických zvukových efektů (ptáci, motory atd. Hned první skladba The Post War Dream mě nechala v němém úžasu sáhnout po kabátu, aby mě zahřál od mrazení, které si razilo cestu do mých paží. Píseň začíná svištěním motoru, po kterém následuje cinkání radiového kotouče. Watersův vokál nastupuje s takovou silou, s takovými emocemi. Je slyšet každá věc, která se mu odehrává v ústech, od úderů zubů do rtů až po vyslovování souhlásek jako „d“ a „t“. To jsou věci, které hudbu skutečně oživují a díky nimž máte pocit, že sedíte v první řadě u osobního vystoupení.

Na Bartókovi mě zaujala jedna věc: jednotlivé prvky skladeb – drnknutí struny kytary, tón klavíru, nádech – jako by měly vlastní tělo a život. Jako by zároveň přispívaly k většímu celku a zároveň byly samostatnými entitami hodnými zkoumání a požitku. Skutečnost, že si toho všímám, poukazuje na to, že Bartok má analytičtější zvuk, kterému je vlastní zaměření na detaily a nuance. Poslech Bartok se sluchátky Focal Utopia, která jsou velmi detailní a analytická, by se velmi líbil lidem, kteří mají rádi kritický poslech. Objektivně tato kombinace zněla úžasně. Nicméně jsem dal přednost Bartoku ve spojení se sluchátky HiFiMan SUSVARA, která jsou také detailní, ale mají muzikálnější zvuk než Utopia.

KONEČNÝ VERDIKT K dCS Bartók

V co doufáme – v co skutečně doufáme – když posloucháme hudbu? Myslím, že velká část z nás doufá, že se v nás probudí smysly a emoce. A víme, že naše oblíbená hudba bude znít jen tak dobře, jak dobré jsou komponenty, které k jejímu poslechu používáme. Pro majitele špičkových sluchátek, kteří rádi streamují hudbu, nabízí dCS Bartok řešení pro přehrávání v jednom balení, které v sobě spojuje eleganci, funkčnost a úžasnou hloubku zvuku. Díky modelu Bartok bude vaše hudba znít úžasně čistě a realisticky, s páteřními vrstvami rozlišení a pocitem „jsem tam“ v koncertním sále nebo ve studiu. Ačkoli jsem si Bartok užíval při každém typu hudby, vokály a složité instrumentální skladby jsem považoval za obzvláště silné stránky. Bartok je plný funkcí a lze jej upgradovat pomocí firmwaru, takže by mohl být vaší vstupenkou do zvukové nirvány, a to jak nyní, tak i v příštích letech.

Volně přeložil Roman Miler a velký dík patří www.moon-audio.com !

Více informací o produktech dCS nalezneš na našem e-shopu

www.tubex-store.cz
 
 
 
 

 
 
 
GTranslate »